Páginas

Translate


Powered By Blogger

visitas contador

viernes, 20 de diciembre de 2013

Michael Ayrton





During the Second World War much of London was scarred with bomb damage. The Lyons Teashops had not received any maintenance during the five years the war lasted and their interiors were showing signs of wear. Felix and Julie Salmon (Directors) felt that, rather than redecorate, they could be brightened by some pictures and, wanting to encourage young post war artists, approached Jack Beddington, Artistic Director of Shell-Mex, for advice. The first series of sixteen posters were printed in 1947 by the craftsmen lithographers at Chromoworks Ltd, London. Artists included L.S Lowry, Edward Ardizzone, Mary Kessell, Edward Bawden, John Nash and Anthony Gross. The print run for the initial sixteen commissions was 1500, no reprints were undertaken. By special request a copy of each of the lithographs was retained and viewed by Queen Mary. Due to the popularity of the prints two subsequent series were commissioned in 1951 and 1955, including artists such as Michael Ayrton, Edwin Ladell, John Minton, David Gentleman and John Piper. As the lithographs were printed on thin paper and often pasted directly onto the walls of the Lyons Teashops very few have survived intact.
Durante la Segunda Guerra Mundial gran parte de Londres fue cicatrices con daño de la bomba. Los salones de té Lyons no habían recibido ningún tipo de mantenimiento durante los cinco años que duró la guerra y de los interiores estaban mostrando signos de desgaste. Félix y Julie Salmon (Administración) consideraron que, en lugar de redecorar, podrían ser iluminados por algunas fotos y, con ganas de animar a los jóvenes artistas de la posguerra, se acercó a Jack Beddington, Director Artístico de Shell-Mex, para pedirle consejo. La primera serie de dieciséis carteles se imprimieron en 1947 por los artesanos litógrafos en Chromoworks Ltd, de Londres. Los artistas incluidos LS Lowry, Edward Ardizzone, María Kessel, Edward Bawden, John Nash y Anthony Gross. La tirada de los dieciséis comisiones iniciales era de 1500, no se realizaron las reimpresiones. Por pedido especial se conservó una copia de cada una de las litografías y visto por la reina María. Debido a la popularidad de las impresiones de dos series posteriores se encargaron en 1951 y 1955, incluyendo artistas como Michael Ayrton, Edwin Ladell, John Minton, David Caballero y John Piper. A medida que las litografías fueron impresos en papel fino y, a menudo pegados directamente sobre las paredes de los salones de té Lyons muy pocos han sobrevivido intactos.
                                               http://www.goldmarkart.com/o-ne-blaspheme-pas-poete-1.html


No hay comentarios:

Publicar un comentario

Te puede interesar;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...