''Annie Giles Hobbs uses layers of handmade papers. They function not merely as surfaces, but are constituted and shaped for her predetermined images. The density of these large pieces is impressed by multi-plate etching, colograph and monoprint, whose qualities build up a richly worked top surface, whilst partially revealing texture and imagery at the edges of receding layers. Close inspection discloses a structural linearity ranging from the fine delicacy of a Lippi to some expressionistically agitated networks intonal areas. On more distant viewing the forma of figures and symbolic references coalesce from the overall schema in palely luminous flesh tones. The dreamlike quality of fading and re-emerging configurations conveying sensual and soulful experience,implies to the viewer distances of history and age-old myth in these tentatively expressed relations, giving contemporary insight into the archaic and mystical bond between humans and the animal world.''
Extract from the catalogue, Six: an exhibition of contemporary printmakers, by Karin Hiscock
Born in Cardiff
Studied at University of Wales Institute, Cardiff - BA Fine Art
Runs the Cardiff Print Workshop
Teaches part-time School of Art and Design
'' Annie Giles Hobbs utiliza capas de papeles hechos a mano. Función no meramente como superficies, pero son constituidos y formados por sus imágenes predeterminadas. La densidad de estas grandes piezas está impresionada por multi-placa grabado, colograph y monotipo, cuyas cualidades se acumulan una superficie superior ricamente trabajada, aunque parcialmente revelando imágenes en los bordes de las capas huidiza y textura. Inspección minuciosa revela una linealidad estructural que van desde la fina delicadeza de un Lippi a algunos expressionistically agitado intonal áreas de redes. En la visión más distante la forma de figuras y referencias simbólicas se unen desde el esquema general en tonos de piel pálido luminosa. La calidad onírica de descoloramiento y re-emergentes configuraciones transporte experiencia sensual y conmovedora, implica que las distancias del espectador de la historia y mito ancestral en estos tentativamente expresa las relaciones, dando la visión contemporánea en el vínculo arcaico y místico entre los seres humanos y el mundo animal.''Extracto del catálogo, seis: una exposición de grabadores contemporáneos, por Karin HiscockBorn en CardiffStudied en University of Wales Institute, Cardiff - BA ArtRuns bien el Cardiff imprimir WorkshopTeaches a tiempo parcial escuela de arte y diseño
'' Annie Giles Hobbs utilise des couches de papiers à la main. Elles fonctionnent ne consiste pas seulement en tant que surfaces, mais sont constitués et en forme pour ses images prédéterminés. La densité de ces gros morceaux est impressionnée par l'eau-forte multi-disques, colograph et Monotype, dont les qualités s'accumuler une surface supérieure richement travaillée, tout en révélant partiellement texture et images sur les bords des couches fuyantes. Une inspection minutieuse révèle une linéarité structurelle allant de la délicatesse fine d'un Lippi à certains orientation agité les zones intonal de réseaux. Sur l'affichage plus éloignés de la forma de chiffres et de références symboliques coalesce issu d'un schéma global dans des tons de chair pâle lumineux. L'onirique de la décoloration et ré-émergentes des configurations de transmettre une expérience sensuelle et émouvante, implique pour les distances de spectateur de l'histoire et mythe séculaire dans ces exprimé provisoirement les relations, donnant un aperçu contemporain dans la liaison archaïque et mystique entre l'homme et le monde animal.''Extrait du catalogue, Six : une exposition de graveurs contemporains, par Karin HiscockBorn en CardiffStudied à University of Wales Institute, Cardiff - BA ArtRuns Fine le Cardiff Print WorkshopTeaches à temps partiel école d'Art et Design
' Annie Giles Hobbs utilizza strati di carte a mano. Funzione non soltanto come superfici, ma sono costituite e a forma di sue immagini predeterminate. La densità di questi grossi pezzi è impressionata dalla multi-piastra acquaforte, colograph e monoprint, la cui qualità costruire una superficie superiore riccamente lavorata, pur rivelando parzialmente texture e immagini ai bordi degli strati di retrocedere. Attento esame rivela una linearità strutturale che vanno dalla raffinata delicatezza di un Lippi ad alcuni expressionistically agitato aree intonal reti. Sull'osservazione più distante la forma di figure e riferimenti simbolici coagulano dallo schema generale in toni palely luminoso. La qualità onirica di dissolvenza e ri-emergenti configurazioni trasmettere esperienza sensuale e soulful, implica per le distanze spettatore della storia e mito secolare in questi espresse timidamente relazioni, dando contemporanea spaccato il legame arcaico e mistico tra l'uomo e il mondo animale. 'Estrarre dal catalogo, sei: un'esposizione di printmakers contemporaneo, di Karin HiscockBorn in CardiffStudied all'Università di Istituto del Galles, Cardiff - BA ArtRuns bene il Cardiff Print WorkshopTeaches part-time scuola di arte e Design
Web
http://www.anniegileshobbs.com/
No hay comentarios:
Publicar un comentario