Páginas

Translate


Powered By Blogger

visitas contador

sábado, 14 de marzo de 2015

Michele Collier

            

"I discovered clay at the age of 18. I learned on a kick-wheel at Sacramento City College in Sacramento, CA under the tutelage of Dr. Beverly Pears. In those days functional work was the gold standard. Hands on clay has been a touchstone for me ever since. Throughout my careers in both commercial and fine art, clay was the one medium I could return to when I needed to restore my focus and sense of self.


After graduating from the Academy of Art College (now, University), I went into the double career of illustration and fine art painting. Like the trick rider who rides two horses roman style, I continued in this way for 15 productive years. During that time my paintings were mainly landscapes., but a need for a more intimate expression led me to figurative works.


In 2000 I moved from the rolling hills of Sonoma County to Oakland, CA and the shift to such an urban setting affected me more deeply than I could have predicted. I felt off balance and unable to paint. Once again, I returned to clay to get my bearings. This time it turned out to be a career change for me. The pots I threw soon sprouted sculptural elements and it wasn't long before I made the shift to pure sculpture. What had been the figurative subject of my paintings now became the subject of my sculpture. Over the next year or two I learned the skills I needed for my change of medium. I was fortunate to find excellent instructors at this juncture who helped me build on my knowledge of the human form and adapt it to clay. I work with hand rolled slabs because I like the immediacy of what happens when clay is pushed, folded and torn. It keeps my work fresh and it also keeps me humble because at any time the piece could collapse."


               



Michele Collier


"In the darkness when grief gently taps me on the shoulder…in the early morning when the sunrise fills me with hope….when music plays and causes my soul to dance. It is at these times that I stop thinking in words and my mind is filled with images. The strongest of these images will keep returning to me and nagging me until I discover how it might become manifest in clay.


I plan the piece in my head and make many sketches, but I don’t touch the clay until I can feel what I want. When I’m clear about what that is, I pick up my rolling pin and start working the clay into a slab. I tear away large swaths only to add them back again as I keep rolling. When the slab has taken on a certain energy, I begin constructing. As I stretch and compress the clay, it is as though it has come to life. The surface of the slab becomes the very human-like surface of the sculpture. After much wrestling, the clay and I come to an agreement. I don’t work traditionally because I want preserve the spontaneity of form that encourages the unexpected. With clay slabs, the unexpected is my constant companion."


Michele Collier






                             







                             



                              







                                    


                 
"Descubrí arcilla a la edad de 18 años. Aprendí en una rueda de patada de Sacramento City College en Sacramento, CA bajo la tutela del Dr. Beverly Pears. En esos días trabajo funcional fue el patrón oro. Las manos en arcilla desde entonces ha sido una piedra de toque para mí. A lo largo de mi carrera en tanto comerciales y artísticas, clay era el medio que podría volver a cuando necesitaba restaurar mi enfoque y sentido de sí mismo

.Después de graduarse de la Academia de arte College (ahora Universidad), entré a la carrera doble de ilustración y pintura de Bellas Artes. Como el truco jinete que cabalga estilo romano de dos caballos, continué de esta manera durante 15 años productivos. Durante ese tiempo mis pinturas eran principalmente paisajes., pero la necesidad de una expresión más íntima me llevó a obras figurativas.En el año 2000 me mudé desde las colinas del Condado de Sonoma a Oakland, CA, y el cambio a un entorno tan urbano me afectó más profundamente que yo podría haber predicho. Me sentí fuera de balance e incapaces de pintar. Una vez más, volví a la arcilla para orientarme. Esta vez resultó ser un cambio de carrera para mí.

                     


Las ollas tiré pronto brotaron elementos escultóricos y no pasó mucho tiempo antes de que hice el cambio a puro escultura. Lo que había sido el tema de mis pinturas figurativo ahora se convirtió en el tema de mi escultura. En los próximos años o dos aprendido el oficio que necesitaba para mi cambio de medio. Tuve suerte de encontrar instructores excelentes en este momento que me ayudó a construir mi conocimiento de la forma humana y adaptarla a la arcilla. Trabajo con mano losas porque me gusta la inmediatez de lo que sucede cuando se pulsa arcilla, doblado y rasgada. Mantiene fresco mi trabajo y también me mantiene humilde porque en cualquier momento podría colapsar la pieza".Michele Collier "en la oscuridad, cuando el dolor me toca suavemente en el hombro... en la madrugada cuando el amanecerme llena de esperanza... cuando la música juega y hace que mi alma a bailar. Es en estos momentos que dejar de pensar en palabras y mi mente está llena de imágenes. El más fuerte de estas imágenes se mantendrá regresando a mí y darme la lata hasta que descubra lo podría convertirse en manifiestan en arcilla. I plan de la pieza en la cabeza y hacer muchos bocetos, pero no toco la arcilla hasta que puedo sentir lo que yo quiero.

 Cuando tengo claro sobre lo que es, recojo mi perno de balanceo y empezar a trabajar el barro en una losa. Rompo a grandes franjas sólo para añadirlos nuevamente como que sigo a rodar. Cuando la losa ha asumido una cierta energía, comenzar la construcción. Como estirar y comprimir la arcilla, es como si se ha llegado a la vida. La superficie de la losa se convierte en el muy humano-como la superficie de la escultura. Después de mucha lucha, la arcilla y llegar a un acuerdo. Tradicionalmente no trabajo porque quiero conservar la espontaneidad de la forma que fomente la inesperada. Con losas de barro, lo inesperado es mi compañero constante"

Michele Collier


                      

« J'ai découvert l'argile à l'âge de 18 ans. J'ai appris sur une coup de pied-roue à Sacramento City College à Sacramento, en Californie, sous la tutelle du Dr Beverly Pears. À l'époque travail fonctionnel était l'étalon-or. Mains sur terre battue a été une pierre de touche pour moi depuis. Tout au long de ma carrière dans les deux commerciaux et les beaux-arts, l'argile était un milieu que je pouvais revenir quand j'ai besoin de restaurer mon accent et la conscience de soi.Diplômé de l'Académie d'Art College (aujourd'hui, Université), je suis allé dans la double carrière d'illustration et beaux-arts peinture

. Comme le truc coureur cycliste style romain de deux chevaux, j'ai continué dans cette voie pour 15 années productives. Pendant ce temps, mes peintures étaient principalement des paysages., mais une nécessité pour une expression plus intime m'a conduit à des œuvres figuratives.En 2000 j'ai quitté les collines du comté de Sonoma à Oakland, CA, et le passage à un tel milieu urbain m'a touché plus profondément que j'aurais pu prédire. Je me sentais hors d'équilibre et pas peindre. Une fois de plus, je suis retourné à l'argile à prendre mes repères. Cette fois c'est avéré pour être un changement de carrière pour moi. Les pots, j'ai jeté des éléments sculpturaux bientôt germés et il ne fallut pas longtemps avant que j'ai fait la Maj à la sculpture pure. Ce qui a fait l'objet figuratif de mes peintures maintenant est devenu le sujet de ma sculpture. 

                      



Au cours de la prochaine année ou deux, j'ai appris les compétences que j'avais besoin pour mon changement de milieu. J'ai eu la chance de trouver d'excellents instructeurs en ce moment qui m'a aidé à développer mes connaissances de la forme humaine et de l'adapter à l'argile. Je travaille avec la main roulé dalles parce que j'aime l'immédiateté de ce qui arrive quand l'argile est poussé, plié et déchirés. Il garde mon travail frais et elle aussi me garde humble parce qu'à tout moment la pièce pourrait s'effondrer. »Michele Collier "dans l'obscurité lorsque le chagrin me tape doucement sur l'épaule... au petit matin lorsque le lever du soleil m'emplit d'espoir... quand la musique joue et provoque mon âme à la danse. C'est dans ces moments-là que j'ai arrêter de penser en mots et mon esprit est rempli d'images. La plus forte de ces images gardera revenant à moi et me harceler jusqu'à ce que j'ai découvert comment il pourrait devenir manifeste dans l'argile. I plan de la pièce dans ma tête et faire de nombreux croquis, mais je ne pas toucher l'argile jusqu'à ce que je peux sentir ce que je veux. Quand je suis clair sur ce qui c'est, j'ai ramasser mon rouleau à pâtisserie et commencer à travailler l'argile dans une dalle. J'ai arracher grands pans seulement pour les ajouter à nouveau comme je continue à rouler

. Lorsque la dalle a pris une certaine énergie, j'ai commencer à construire. Comme j'ai étirer et comprimer l'argile, c'est comme si il est venu à la vie. La surface de la dalle devient la surface très humain-comme de la sculpture. Après beaucoup de lutte, l'argile et je parvenir à un accord. Je ne travaille pas traditionnellement parce que je veux préserver la spontanéité du formulaire qui encourage l'inattendu. Avec plaques d'argile, l'inattendu est mon compagnon constant. »

Michele Collier

                                    
             






                                      







                                    



Education:
BFA, Academy of Art University, San Francisco, CA
Four years of targeted study on how the human figure moves through space and expresses itself non-verbally.
Advanced Sculpture, Susannah Israel, Laney College, Oakland, CA
Two years of study and guidance to adapt my knowledge of the human form to the medium of clay.
Advanced Sculpture, Andree Singer Thompson, Laney College, Oakland, CA
One year study of new clay mediums. This experience is the basis of my innovative work with paper clay slabs.


Awards:
2011 Award of Merritt
California Clay Competition, Davis, CA
2010 Jurors Award, Best of Clay
31st Annual Contemporary Crafts, Mesa Contemporary Arts, Mesa, AZ
Best of Clay Award
The 2010 Collection, ArtBuzz.org


                                          

                      


No hay comentarios:

Publicar un comentario

Te puede interesar;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...