Páginas

Translate


Powered By Blogger

visitas contador

miércoles, 9 de abril de 2014

Ismet Jonuzi sculptor




Ismet Jonuzi is a sculptor.
Works and lives in Prishtina, Kosovo

"I want to express through it who we are, how we live and die.Was born on 9th February 1961 in Rahovica 1986 Scolarship Internationale Des Arts Paris1996 Heinrich Boll Schtiftung Germany.
"My art, like my life, carries the scars of a bloody war.
My art is direct and symbolic, and my desire to tell a story, the story of my homeland and my people is my passion.
I maintains a studio in Prishtina, Kosova.
I use the very same weapons from the war in Kosova to make my sculptures.
I discovered them in factory where they were collected to be destroyed.
These weapons have been made useless, and in a way, I have given them new
life. What better way to openly demonstrate the war is over.

I was always fascinated by the Nouveau-Realists such as César Baldaccini and Jean Tinguely, as I always try to do something strange and unknown.
For a long time I have collected different found objects and materials to make my
sculptures, such as car parts or everyday objects from life.
But weapons, for me, are the most powerful material.
They are the only objects which speak concretely about the war and the violence.
With these weapons I can explain the reality of war in my Country.
These are the actual weapons people fought with.
Machine-guns, Kalashnikovs and knives that are made to take lives and destroy them . Through the shape, line and volume I have tried to express the drama that we have experienced as a community in this part of the Balkans. My work represents the wounded soul of my homeland.
From the very first moment, when I saw the weapons, I immediately felt strange and afraid.
Weapons are fear, war, power and death. For a long time I had them in my studio before I could do anything. I would think to myself, what should I do with all of them. That is when I started to make my sculptures. An even though they are sculptures to the
viewer, they still remain weapons to me."
Ismet Jonuzi

Prizes
1996 - The 10 artist of Duren - City Prize Duren,D

2004 - First Prize Exhibition Kosova Art Asotiation Prishtina,Ks

2005 - Third Prize International Miniprint Tetovo,Mk

2006 - First Prize International Exhibition Muslim Mulliqi Prize Kosova Art Gallery Prishtina,Ks

2007 - Grand Prix 4th International Drawing Competition Melbourne, Australia

2009 - Mention Honorable awardInternational Drawing Competition Melbourne,Australia ,

2011- Third Prize in 6th International Drawing Competition Melbourne,Australia ,

2012- Competiton Art Revolution Taipei

The winner of Best in Show


"Quiero expresar a través de quiénes somos, cómo vivimos y morir.Nació el 09 de febrero de 1961 en Rahovica 1986 Beca Internationale Des Arts Paris1996 Heinrich Boll Schtiftung Alemania."Mi arte, mi vida, lleva las cicatrices de una sangrienta guerra.Mi arte es directa y simbólica, y mi deseo de contar una historia, la historia de mi patria y mi pueblo es mi pasión. Mantiene un estudio en Pristina, Kosovo. Usar las mismas armas de la guerra en Kosovo para hacer mis esculturas. Los descubrí en la fábrica donde fueron recogidos para ser destruidos. Estas armas se han hecho inútiles, y en cierto modo, yo les he dado nueva vida. Qué mejor manera de demostrar abiertamente la guerra terminó.Siempre estaba fascinado por los Nouveau-Realists tales como César Baldaccini y Jean Tinguely, como siempre trato de hacer algo extraño y desconocido.Durante mucho tiempo he coleccionado diferentes objetos y materiales para hacer mis esculturas, piezas del coche como objetos de uso cotidiano de la vida. Pero las armas, para mí, son el material más poderoso. Son los únicos objetos que hablan concretamente de la guerra y la violencia.Con estas armas puedo explicar la realidad de la guerra en mi país. Estas son las armas reales gente luchó con. Ametralladoras, fusiles Kalashnikov y cuchillos que se realizan para llevar vidas y destruirlos. A través de la forma, línea y volumen he tratado de expresar el drama que hemos experimentado como una comunidad en esta parte de los Balcanes. Mi trabajo representa el alma herida de mi patria.Desde el primer momento, cuando vi las armas, inmediatamente me sentí extraño y miedo. Las armas son miedo, guerra, poder y muerte. Durante mucho tiempo los tuve en mi estudio antes de que pudiera hacer algo. Creo que a mí mismo, ¿qué debo hacer con todos ellos. Es cuando empecé a hacer mis esculturas. Un aunque son esculturas de theviewer, siguen siendo las armas a mí. "Ismet Jonuzi premios 1996 - el artista 10 de Dureno - ciudad Premio Duren, D2004 - primer premio exposición Kosova Art Asotiation Prishtina, Ks2005 - tercer premio internacional Miniprint Tetovo, Mk2006 - primer premio internacional exposición musulmana Mulliqi Premio Kosova Art Gallery Prishtina, Ks2007 - Grand Prix 4 Internacional dibujo concurso de Melbourne, Australia2009 - Mención Honorable awardInternational dibujo concurso de Melbourne, Australia, 2011 - tercer premio en 6th International dibujo concurso MelbourneArte Australia, 2012 - Competiton revolución Taipei el ganador de Best in Show



"Je tiens à exprimer à travers ce qui nous sommes, comment nous vivons et meurent.Est né le 9 février 1961 à halim 1986 Bourse Internationale Des Arts Paris1996 Heinrich Boll trouvent Allemagne."Mon art, comme ma vie, porte les cicatrices d'une guerre sanglante.Mon art est directe et symbolique, et mon désir de raconter une histoire, l'histoire de ma patrie et mon peuple est ma passion. Je maintient un studio à Prishtina, Kosovo. J'utilise les mêmes armes de la guerre au Kosovo pour faire mes sculptures. Je les ai découvert dans l'usine où ils ont été recueillis pour être détruits. Ces armes ont été rendus inutiles, et en quelque sorte, je leur ai donné une vie nouvelle. Quelle meilleure façon de démontrer ouvertement la guerre est terminée.J'ai toujours été fasciné par les Nouveau-réalistes tels que César Baldaccini et Jean Tinguely, comme j'ai toujours essayer de faire quelque chose d'étrange et inconnu.Pendant longtemps, j'ai recueilli différents objets trouvés et matériaux pour faire mes sculptures, telles que des pièces de voiture ou des objets usuels de la vie. Mais les armes, pour moi, sont le matériel le plus puissant. Ils sont les seuls objets qui parlent concrètement de la guerre et la violence.Avec ces armes, je peux expliquer la réalité de la guerre dans mon pays. Ce sont les armes réelles, les gens se sont battus avec. Mitrailleuses, kalachnikovs et couteaux qui est faites pour prendre les vies et les détruire. Par le biais de la forme, la ligne et le volume, j'ai essayé d'exprimer le drame que nous avons vécue comme une communauté dans cette partie des Balkans. Mon travail représente l'âme blessée de ma patrie.Dès les premiers instants, quand j'ai vu les armes, j'ai immédiatement ressenti étrange et peur. Les armes sont la peur, guerre, pouvoir et mort. Pendant longtemps je les avais dans mon studio avant que je puisse faire quoi que ce soit. Je pense à moi-même, que dois-je faire avec chacun d'eux. C'est quand j'ai commencé à faire mes sculptures. Un même si ce sont des sculptures de theviewer, ils restent encore des armes à moi. »Ismet Jonuzi prix 1996 - l'artiste 10 de Duren - ville prix Duren, D2004 - premier prix exposition Kosova Art Asotiation Prishtina, Ks2005 - troisième prix International Estampe Tetovo, Mk2006 - premier prix International exposition musulmane Mulliqi prix Kosova Art Gallery Prishtina, Ks2007 - Grand Prix 4e International Drawing Competition Melbourne, Australia2009 - Mention Honorable International Drawing Competition Melbourne, Australie, 6th International Drawing Competition Melbourne 2011 - troisième prix(Australie), 2012 - concours Art révolution Taipei le lauréat du Best in Show




"Voglio esprimere attraverso chi siamo, come viviamo e morire.È nato il 9 febbraio 1961 in Rahovica 1986 borsa di studio Internationale Des Arts Paris1996 Heinrich Boll Schtiftung Germania."La mia arte, come la mia vita, porta le cicatrici di una guerra sanguinosa.La mia arte è diretto e simbolico, e il mio desiderio di raccontare una storia, la storia della mia patria e il mio popolo è la mia passione. Io ha un suo studio a Pristina, Kosovo. Io uso le stesse armi da guerra in Kosovo per fare le mie sculture. Li ho scoperti in fabbrica dove sono stati raccolti per essere distrutti. Queste armi sono state fatte inutili, e in un certo senso, ho dato loro nuova vita. Quale modo migliore per dimostrare apertamente la guerra è finita.Mi hanno sempre affascinata le Nouveau-realisti come César Baldaccini e Jean Tinguely, come io cerco sempre di fare qualcosa di strano e sconosciuto.Per lungo tempo ho raccolto diversi oggetti trovati e materiali per fare le mie sculture, quali parti di automobili o oggetti di uso quotidiano da vita. Ma le armi, per me, sono il materiale più potente. Essi sono gli unici oggetti che parlano concretamente la guerra e la violenza.Con queste armi posso spiegare la realtà della guerra nel mio paese. Queste sono le armi reali persone hanno combattuto con. Mitragliatrici, Kalashnikov e coltelli che sono fatti per prendere vita e li distruggono. Attraverso la forma, la linea e il volume ho cercato di esprimere il dramma che abbiamo vissuto come una comunità in questa parte dei Balcani. Il mio lavoro rappresenta l'anima ferita della mia patria.Dal primo momento, quando ho visto le armi, sentito subito strano e paura. Le armi sono paura, guerra, potere e morte. Per lungo tempo li avevo nel mio studio prima che io potessi fare qualcosa. Vorrei pensare a me stesso, cosa devo fare con tutti loro. Questo è quando ho iniziato a fare le mie sculture. Un anche se sono sculture di theviewer, essi rimangono ancora armi a me. "Ismet Jonuzi premi 1996 - artista di Duren - città premio Duren, D2004 - primo premio esposizione Kosova Art Asotiation Prishtina, Ks2005 - terzo premio internazionale ministampa Tetovo, Mk2006 - primo premio internazionale espositivo musulmano Mulliqi premio Kosova Art Gallery Prishtina, Ks2007 10 - Grand Prix 4th International disegno concorso Melbourne, Australia2009 - menzione d'onore awardInternational disegno concorso Melbourne, Australia, 2011 - terzo premio nella 6a International disegno concorso MelbourneAustralia, 2012 - Concorso Art Revolution Taipei il vincitore del Best in Show














                                                   

                                                                  

                                                     











No hay comentarios:

Publicar un comentario

Te puede interesar;

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...